Een klik hebben, op dezelfde golflengte zitten, elkaar snappen en de juiste verbinding voelen, dat is wat salesmedewerkers, maar ook de klanten willen! Niks is prettiger als het contact, los van de inhoud, op een manier verloopt welke door beide partijen als prettig ervaren wordt. Er ontstaat makkelijker een klimaat van niet tegenover elkaar staan, maar NAAST elkaar, en samen te kijken naar een voor beide passende oplossing of overeenkomst.
Als salesman of vrouw is de kennis van de Insights typologie en vooral ook de vaardigheid van toepassingen hierin, absoluut een extra dimensie is succesvolle verkoop!
Na het bekend zijn met de basis van Insights Discovery, leer je vooral hoe je snel de klant kunt positioneren en zijn of haar voorkeursstijl, drijfveer en ranking in koopmotieven kunt herkennen. Door oefening raak je bedreven in het toepassen van veelzijdigheid; m.a.w. als succesvolle salesman of vrouw ben je dan in staat om de verschillende stijlen te gebruiken in de communicatie met je prospect of klant en hierin op de juiste wijze te prioriteren en doceren.
In deze training komen de volgende onderwerpen aan de orde:
- De basis van Insights Discovery
- Inzicht in je eigen stijl van verkopen
- Herkennen van de voorkeurstijl van de klant; wat drijf hem/haar
- Hoe kijkt de klant naar jou; wat hij/zij op en wat spreekt meer of minder aan?
- Wat zijn de belangrijkste koopmotieven die klanten hebben en wat is de koppeling met de kleuren van Insights
- Welke verkoopargumentatie en presentatie zet je in, richting de verschillende kleuren?
- De optimale gesprekstechnieken, structuur en afsluittechnieken per kleur
- Oefening en simulaties a.d.h.v. eigen verkoopcasus
De training duurt 1 dag, is inclusief een eigen Insights Discovery Profiel en kan zowel in classroom als online gegeven worden.